CHAPTER 1 - THE ACCIDENT

 
Kvällen före min födelsedag. Jag fyller 18 år imorgon. Det känns bra. Jag hade planerat att fira min födelsedag med mina vänner. Mamma och pappa ville fixa ett party men jag sa nej. Jag ville inte ha ett party. Vi skulle ut och äta, kolla på bio förmodligen. Eller så skulle vi gå ut och festa! Mig spelade det egentligen ingen roll. Jag var väldigt spänd över morgondagen och ville gärna att det skulle gå snabbare till den också. Jag satt framför tv:n och kollade igenom vad som fanns att kolla på. Sedan kom jag fram till Grey's Anatomy. En utav mina favoritserier. Jag kollade klart på avsnittet innan jag gick och borstade tänderna. Mamma och pappa låg redan och sov. Klockan hade blivit 12. Dem hade jobbat hela dagen så dem var trötta, det kan jag förstå. Jag hade själv sommarlov. Jag och min bror Oscar, som inte ens var hemma nu. Det var skönt med sommarlov. Jag hade många planer inför sommaren.
Jag gick tillslut och la mig i min säng. Jag låg först och tänkte ett tag som jag alltid brukade göra. Sedan somnade jag.
 
                                                                    ♥
 
"Jag må hon leva, jag må hon leva......" osv.  Hörde jag dem sjunga. Mamma och pappa. Jag tog en snabb titt på klockan som visade 09.56. Jag vaknade för ungefär en halvtimma sedan. Jag log smått för mig själv innan de klev innanför dörren och drog upp rullgardinerna. De fortsatte sjunga. Sedan slutade dem. 
"Grattis gumman!!" utbrast mamma och pappa i kör. Jag mimade ett tack och log. De ställde ner brickan på mitt nattduksbord. På brickan fanns det frukost och ett kuvert. På kuvertet stog det "Grattis på din dag!". Jag öppnade det och där fanns det tre tur och retur biljetter till Hawaii. 
"Är ni seriösa?!" utbrast jag. Mamma och pappa nickade och skrattade.
"Du, Ben och Julia åker." jag slängde armarna runt deras halsar. 
"Åh tacktacktack!" Ben var min allra bästa vän och Julia var hans flickvän men även min bästa vän.
Mobilen durrade till och jag såg att jag hade fått ett antal sms och ett par facebook statusar. Jag fick ett sms från Ben.
 
"Kom hem till mig sen. (: /Ben"
 
"Sure, jag kommer när jag är klar (: / Vanessa."
 
Mamma och pappa gick ut ur mitt rum så jag kunde fixa mig och äta. Jag åt snabbt och gick sedan in i min walking closet och plockade fram underkläder och ett linne och ett par shorts. Jag kan byta sen igen. Det blir lättast så. Jag hoppade sedan in i duschen och schamponerade och balsamerade håret. Jag använde även hårinpackning. När jag hade tvålat in kroppen och var klar så hoppade jag ut ur duschen och virade en handduk runt mitt hår till en turban och en runt min kropp. Jag torkade mig och satte på mig mina underkläder. Sedan började jag smörja in mig med någon ny body butter jag köpte förra veckan, jag rent ut sagt älskar den! Jag började klä på mig och sminkade mig sedan lätt. Sedan torkade jag håret och plattade det, mitt hår blev väldigt lätt lockigt. Jag borstade även tänderna och tog en sista titt i spegeln. Bra. Äntligen klar. Jag gick ut till mitt rum igen och tog min mobil, väskan, solglasögonen och även brickan. Kuvertet la jag ner i min väska för att visa Ben och Julia. Jag gick ner för trappan och ställde brickan på köksön. Mamma var ledig idag, hon låg ute vid poolen och solade. Oscar var fortfarande inte hemma.
"Jag åker till Ben" ropade jag från köket. Mamma gjorde bara tummen upp för att visa att det var okej. Sedan greppade jag tag om mina skor och bil nycklarna innan jag gick ut till bilen. Det var väldigt varmt idag måste jag säga. Tur att det finns fläktar. Jag satte mig i bilen och började åka. Det var ungefär 5 minuter hem till Ben från mig med bil. Annars tar det ca 15 minuter. Jag satte på radion och började sjunga till låten som var på. Det var Hall of fame med The Script. Jag älskade den låten! Jag höjde volymen lite. Plötsligt stannade bilen. Vad nu? Jag fick panik. Jag fick panik för jag var mitt ute på vägen. Jag försökte starta bilen. Men det gick inte. Innan jag hann tänka vad som egentligen hände såg jag en bil komma mot mig och allting blev svart.
 
3108944371_1_2_mzx8mboi_large
 
____________________________________________________________________________________________
 
Första kapitlet är här! Vad tycker ni? Vill ni veta mer? Kapitlet blev väldigt kort men jag ville få upp det så snabbt som möjligt.
KOMMENTERA! :D
 
Kram♥

Postat av: Maja

Hej! La precis upp mitt första kapitel av min nya novell, kika gärna in och kommentera vad du tycker! :)

2013-01-05 @ 23:46:01
URL: http://directionermaja.blogg.se
Postat av: Emelie

SJUKT BRAA, ÄLSKAR NOVELLEN REDAN HIHI. NÄR KOMMER NÄSTA KAPITEL? :) <3

2013-02-02 @ 18:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback