CHAPTER 2 - CONFUSED

(Kollage kommer)
 
Jag vaknade upp i mitt rum. Jag gnuggade mig i ögonen, jag var trött. Jag kollade runt i mitt rum. Det här kändes overkligt. Drömde jag? Jag tänkte resa mig upp men jag upptäckte att jag inte kunde det. Benet värkte och jag kunde inte röra det. Jag kollade ner på benet. Det var vitt där, gips. Jag kollade på klockan och då upptäckte jag kryckorna som stog där. Vad hade hänt? Jag fattadce ingenting. Allt var så konstigt. Det knackade på dörren och mamma kom sedan in med en bricka med pannkakor på.
"Vad har hänt?" frågade jag och kollade på mitt ben. Jag förstog verkligen ingenting.
"Du var med om en liten olycka, du bröt benet. Mår du bra?" jag rynkade lite på pannan men nickade sedan och kollade på mamma.
"Se så, ät dina pannkakor nu." sa hon och gick. Jag reste mig lite så jag satt upp. Sedan började jag äta. Det var gott. Jag tog mig sedan fram till min garderob och tog fram ett par shorts och ett linne och satte upp håret i en slarvig tofs på huvudet. Det här var verkligen konstigt.
 
 
5 Veckor senare:
 
Jag hade äntligen fått tagit av gipset på benet. Allt hade nu läkt helt. Det var skönt, hela den här sommaren hade varit skit. Jag längtade till Hawaii, vi skulle åka på lördag. Alltså om två dagar. Det hade hunnit bli juli. Julia och jag hade bestämt att vi skulle ta en dag för oss själva, shoppa och ha filmkväll innan resan. Den dagen var idag. Jag klev ut ur duschen och lindade en handduk runt min kropp och runt mitt hår. Sedan gick jag ut från mitt badrum och in till mitt sovrum som låg precis utanför bdrummet. Jag gick mot min walk-in-closet och tog fram ett par höga shorts, ett passande linne och underkläder. Sedan började jag kladda på bodylotion på hela min kropp och smörjde sedan in det. När jag hade klätt på mig, sminkat mig, plattat håret och borstat tänderna var klockan redan 12, Julia kommer när som helst så jag tog mina solglasögon, väskan och mobilen. Sedan trippade jag ner för trappan och tog på mig mina skor. Julia stog nu utanför huset. Det här skulle bli skönt. Det var ganska så varmt ute, som tur var så var det svalt inne i gallerian. Vi började med att gå till Victoria's Secret. En utav mina favorit affärer.
 
                                                                                   -
 
Efter några timmars shopping så bestämde vi oss för att gå och ta en fika. Vi gick till Starbucks som låg närmast. Vi gick och beställde och satte oss sedan. Efter en liten stund så hörde vi tjejskrik komma närmare och närmare. Snart var skriket utanför cafeét. Då såg vi någon komma in där med solglasögon och män som gick bakom honom och försökte få bort den ganska så stora gruppen med skrikande tjejer. Han gick fram mot disken och beställde, jag studerade varenda rörelse han gjorde. Han tog av sig sina glasögon och vände sig sedan om med ett leende. Då såg jag plötsligt vem han var. Justin Bieber. Jag började genast skämmas oerhört mycket.
"Jorden anropar Vanessa. Är du kvar?" hörde jag sedan Julia säga och vifta med händerna framför mitt ansikte. Jag hoppade till lite och kollade på henne.
"Ja, förlåt måste till damernas. Kommer snart" svarade jag och blinkade sedan med ena ögat och skrattade till lite. Jag kollade runt mig för att sedan gå mot damernas. Jag gjorde mina behov där och gick sedan ut. Då kände jag att något eller någon stötte in i mig och jag föll ner på marken. Oh no, det var bara inte sant..
 
____________________________________________________________________________________________________
Kapitel 2 folks!:D
FÖRLÅT sååååå mycket för den enormt långa väntan. Men min dator funkar fortfarande inte och det är lite mycket med plugget just nu så ni vet. Men vem var det hon stötte in i?
Blev inte så långt men men, de får vara så. Haha!
KOMMENTERA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback